av mig:)

Man strävar efter att bli den perfekta, varje morgon vaknar man med pressen på sig att prestera de bästa och uppnå allas krav.

Man avundas andra som i ens egna ögon har allt, de som i ens egna ögon är perfekta.

När ens största drömmar är att vara den perfekta flickvännen till den som i ens egna ögon förtjänar så mycket mer än vad man själv kan ge ' jag räcker inte till'.

I simhallen när man hittar tankarna " tänk om jag hade varit på den nivån" Hade jag varit nöjd då?

Alla gånger man sina vänner sviker, ser deras besvikna ansikten och önskar man gjort de annorlunda. Frågan ställer sig! Hur blir man den perfekta vännen?

Tårar rinner och blodet droppar, man har sårat en hel vänskapskrets på mindre än fem minuter, varför? Du hittar inga svar.

Fantasin blir som verklig när man ligger i hans armar och känner lyckan, men inser att de bara är för stunden. Timmar senare sitter man och fäller tårar. På grund av att man är rädd att förlora den man släppt in så nära ens hjärta.

De jag försöker komma till är att
Ingen är perfekt!

Och ingen kommer någonsin att bli.

Försök jobba med dig själv istället för att försöka uppnå andras krav.

Livet är för kort för att hela tiden se vad man gör för fel.

Allt har två sidor
en ljus och en mörk
Uppmuntra dig själv genom att inte bara kolla sina fel

Kolla sina framgångar också, du gör framgångar i allt du gör

Livet är en gåta man måste våga ta sig fram till nästa ledtråd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gåta? Nja, jag tycker lite annorlunda.



Livet är en fest - alla är bjudna - tackar du ja eller nej - om du går, sitter du i ett hörn och tittar på andra eller dansar du som en tok?



Sippa lite på livets bubbel och tänk på hur mycket snyggare - både på insidan och utsidan - man känner sig när man är på fest...



2008-06-28 @ 23:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0